Generelle oplysninger

My Canvas I/S
CVR: 39870541
Lyskær 13B, 1 Sal, 2730 Herlev
Info@mycanvas.dk
Telefonnummer: 71748144

 

Betaling

My Canvas I/S accepterer følgende betalingsmidler:

  • Visa, Visa Dankort, Mastercard
  • MobilePay
  • PayPal
  • ViaBill
  • Bankoverførsel

Beløbet trækkes først, når produkterne afsendes fra lageret.

Kortgebyr på privatudstedte kort afholdes af My Canvas I/S og pålægges derfor ikke kunden.

Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU, ligesom at der kan opkræves gebyrer for firmakort på 2,95%

Bemærk ligeledes at du ikke er beskyttet ad indsigelsesordningen, hvis du anvender bankoverførsel eller PayPal. Ligesom at du kan blive pålagt gebyrer ved brug af PayPal. Du finder PayPals opdaterede gebyrsatser her: https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/paypal-fees

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

Fragt

Vi tilbyder levering med Postnord

På betalingssiden vælger du selv, hvorvidt du ønsker hjemmelevering eller levering til Pakkeshop.

Vi sender kun til Danmark på nuværende tidspunkt.

Leveringstiden er typisk 1-4 dage, når din vare sendes med almindelig pakkepost.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@mycanvas.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk at specielt fremstillede vare, ikke er omfattet af fortrydelsesretten.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk at fragtomkostningerne afholdes af køber. Du har dog mulighed for at købe en returseddel, igennem vores returportal som du finder her: mycanvas.dk/returnering

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Billedrammer, som overstiger målene for almindelig post.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 150kr.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes,

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen, såsom vægdekorationer bestående af folie.

Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om.

Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog ikke hvis det er abonnementsaftaler,

Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,

Levering af digitalt indhold, f.eks. fotografering og indretning med plakater eller folie, fremstillet specielt til formålet. Hvor du forinden har accepteret tilbuddet, eller fået leveret det overstående.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Møllevangen 24, 3660 Stenløse

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen, eller med forudgående aftale om direkte levering hertil.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Har du bestilt en erhvervsindretning med plakater, eller fotografering som en specialordre. Kan det ikke forventes at du er omfattet af fortrydelsesretten.

Almindelige plakater og rammer som tilbydes på MyCanvas.dk, er omfattet af fortrydelsesretten. Alle omkostninger til returnering, og forringelse af afholdes af køber.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:
Møllevangen 24, 3660 Stenløse

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi accepteret ikke varen bliver henstillet på adressen, uden forudgående aftale.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
– Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik.

Personoplysningerne registreres hos My Canvas I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på MyCanvas.dk er Casper Pedersen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@mycanvas.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@mycanvas.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.09.2018